Повножирні молочні продукти можуть бути частиною здорового раціону. Про це пише ScienceDaily.

Вчені під керівництвом професора Університету Торонто Гарві Андерсона у своєму дослідженні доповнили зростаючий обсяг даних про користь молочних продуктів. Вони провели масштабний експеримент.
Під час 12-тижневого дослідження 74 дорослих учасників споживали різні кількості молочних продуктів у рамках різних дієт. Вчені помітили, що споживання трьох порцій повножирних молочних продуктів на день не мало негативного впливу на масу тіла, склад тіла, енергетичний обмін або рівень ліпідів у крові.
Видання зазначає, що людей часто заохочують обирати знежирені або з низьким вмістом жиру молочні продукти, щоб зменшити споживання насичених жирів. Однак Андерсон та його колеги заявили, що ці побоювання не підтверджуються.
Дослідження на людях не виявили зв’язку між вживанням повножирних молочних продуктів і шкідливими наслідками для здоров’я. Інші дослідження навіть показали позитивний або захисний ефект, пов’язаний зі споживанням молочних продуктів.
Як проводився експеримент
У рамках дослідження вчені випадковим чином розподілили 74 дорослих із надмірною вагою або ожирінням по одній із трьох дієтичних груп. Одна група дотримувалася дієти з низьким вмістом молочних продуктів і обмеженою кількістю калорій. Друга група дотримувалася дієти з нейтральним енергетичним балансом, що включала три порції молочних продуктів на день. Третя група харчувалася без обмежень, також включаючи в раціон три щоденні порції молочних продуктів.
Усі учасники отримали рекомендації щодо дотримання канадських рекомендацій з харчування, а учасники груп, які споживали молочні продукти протягом дослідження, отримували повножирні молочні продукти.
Через 12 тижнів вчені не виявили значущих відмінностей у наборі ваги, складі тіла або рівні холестерину між людьми, які дотримувалися дієти з низьким вмістом молочних продуктів, та тими, хто щодня вживав три порції молочних продуктів. Однак у учасників, які споживали більше молочних продуктів, відзначалося поліпшення показників артеріального тиску, а також вища споживана кількість кальцію, білка та вітаміну D.
“У тих, хто вживав три порції молочних продуктів, не спостерігалося несприятливих показників рівня холестерину або ліпідів у крові, а також ознак інсулінорезистентності”, – розповів Андерсон.
У виданні додали, що розбіжність між очікуваною шкодою від насичених жирів та нейтральними або благотворними ефектами, що спостерігаються в деяких дослідженнях молочних продуктів, можна пояснити тим, що дослідники називають “гіпотезою молочної матриці”. Ця ідея передбачає, що фізична структура молочних продуктів впливає на те, як їхні поживні речовини перетравлюються, засвоюються і, зрештою, впливають на організм.
“У молочних продуктах містяться два білки – казеїн і сироватка – які пов’язані між собою жиром і змішані з поживними речовинами”, – пояснив Андерсон.
